Terug naar overzicht

Honda Civic Coupé CRX 1.8 DOHC VTEC B18C GS-R JDM Turbo built 274pk ED9

Verkocht

Honda Civic Coupé CRX 1.8 DOHC VTEC B18C GS-R JDM Turbo built 274pk ED9

Verkocht

220.440 KM Tellerstand
Handgeschakeld Transmissie
1989 Bouwjaar
Benzine
Brandstof
Toon alle specificaties
Benzine 1989 Handgeschakeld 220.440 KM
Deel deze advertentie:

Zekerheden

Onderhouds<span class       = "mobile-break"></span>historie bekend
Onderhoudshistorie bekend

Specificaties

Kenteken
NL
RDDN61
BTW of Marge Marge
Datum eerste toelating 01-04-1997
Datum eerste toelating (internationaal) 27-04-1989
APK vervaldatum 04-06-2025
Tellerstand 220.440 KM
Carrosserie Coupé
Kleur Oranje Parelmoer
Interieurkleur Zwart
Aantal deuren 2
Aantal zitplaatsen 2
Gewicht 940 kg
Maximum massa geremd 700 kg
Motorrijtuigenbelasting € 75 - 83 per kwartaal
Aantal sleutels 2
Aantal handzenders 1

Motor en transmissie

Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld 5-bak
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1797 cc
Vermogen 147 kW / 200 PK
Koppel 0 Nm

Overige

Intercooler
Sportuitlaat
Turbo
Veerpootbrug
Verlaagd sport onderstel d.m.v. schroefset
Vtec motor

Exterieur

Centrale vergrendeling
Jdm vtec motor (b18c gsr 200pk)
Metaalkleur
Sportvelgen

Interieur

Momo lederen sportstuur
Sparco kuipstoelen

Infotainment

Radio-cd/mp3 speler

Veiligheid

Window visors / raamspoilers

Beschrijving

HELAAS, DEZE MOOIE AUTO IS VERKOCHT!!!

Na wikken en wegen heb ik besloten de CRX ter interessepeiling in de verkoop te zetten maar gaat alleen weg naar een liefhebber

Chassis:
- Type: Honda CRX ED9
- Bouwjaar: 1989
-APK tot Juli 2021 (APK is 2 jaar geldig)
- Motor op kenteken (1800cc 200PK)
- 3 laags parelmoer Lamborghini oranje (Zeer strak in de lak recentelijk grotendeels herspoten)
- Oem ed9 voorlip
- Golf 3 lip op achterbumper
- Window visor op de achterruit
- Custom body, strak gemaakte zijkanten en gelaserde CRX details in voorschermen
- Dak en spoiler en window visor achterruit zijn 4D carbon Wrapped
- Centrale deurvergrendeling incl. afstandsbediening

Motorisch:
- JDM B18C (GSR)
- Hasport motorsteunen
- 750CC RC injectors
- NGK (turbo) bougies
- Nieuwe NGK bougiekabels
- S80 LSD bak kraakvrij
- Hasport kabel/hydro conversie
- Competition clutch stage 4 koppeling
- T3/T4 turbo (nog geen 2000km oud)
- Custom intercooler piping
- Turbosmart wastegate
- Greddy (imi) blow-off
- Walbro 255LPH
- 2.5inch downpipe
- custom screamerpipe
- 2.5inch custom uitlaatlijn i.c.m. ‘’rare’’ Remus japstyle einddemper (geen herriepot)
- P28 Neptuned by Sneaky Tuning
- Boostcontroller zorgt voor een stabiele 8.5Psi boost (instelbaar)

Vermogen op dynapacks gemeten 274Pk (met slechte wastegate) uitdraai is aanwezig.
Na deze dyno sessie is de motor op straat nogmaals afgesteld met de huidige nieuwe turbosmart wastegate i.c.m. electr. Boostcontroller.

Onderstel:
- Zeer nette 16 inch matzwarte Rota Slipstreams met goede Bridgetone banden
- Zeer nette AP schroefset (hand instelbaar)
- K-Tuned tractionbar (hagelnieuw)
- Energy suspension masterset (bijna alle rubbers zijn PU)
- Vtec Fusee’s voorzijde
- 262mm Brembo Max remschijven i.c.m. Ferodo DS2500 blokken
- Zgan Integra 96 spec remklauwen (grotere zuigers)
- Crx Del Sol VTI hoofdremcilinder + booster
- EBC gegroefde remschijven achter i.c.m. Brakemax blokken
- Remklauwen OEM zgan
- Goodridge RVS remleidingen rondom
- Zgan Blackworks camber kit achter
- Zgan Hardrace toe kit achter

Interieur:
- Zgan Sparco semi kuipstoelen (zwart met rode stiksel)
- Zgan Momo sportstuur (zwart met rode stiksel)
- Nieuwe oem EK9 pookhoes
- Dual bend Buddyclub shortshifter (incl. Extender)
- Type R pook knop
- Olie temp, olie druk en Boostmeters op dash
- Greddy digitale boostcontroller
- Pioneer radio met klapscherm i.c.m. 4 speakers rondom
- Nieuwe AKR performance luxe mattenset
- Accu in de achterbak weggewerkt (vernieuwd op 05-11-2020)
- Lichtgewicht isolatiematten in het achter interieur (om klankkast effect tegen te gaan)
- Custom EK tellerbak

Pluspunten:
De wagen staat geweldig in de lak en is eind 2019 grotendeels herspoten.
Rijdt geweldig en vanwege het lage gewicht en het hoge vermogen is deze serieus snel, power to weight ratio bijna 1 op 3
Olie verbruik is niet waarneembaar, deze zakt niet tot nauwelijks tussen de oliewissels van 1x per jaar
Ontzettend veel parts zijn hagelnieuw.
Plaatwerk zit geen enkel roestpuntje op wielranden dus ook niet.
Apk's zijn 2jaar geldig omdat de wagen ouder is dan 30jaar.
Oldtimer verzekering mogelijk.

Minpunten:
Vele zullen weten dat ik altijd zuinig (misschien wel te zuinig volgens sommigen) ben op mijn auto's en hierdoor niet zomaar mensen laat (proef)rijden
Wij zijn vooral autoliefhebbers en geen doorsnee autohandelaar.
Reageer dus a.u.b. enkel wanneer er echt interesse is.

DE PRIJS VOOR AL DIT MOOIS IS EEN GUNFACTOR VOOR DE ECHTE LIEFHEBBER EN IS DUS N.O.T.K. (NADER OVEREEN TE KOMEN)
PRIJS WORDT DAN OOK ALLEEN NAAST DE AUTO BESPROKEN MET AANTOONBAAR CASH OP ZAK.

BEZOEK ALLEEN NA TELEFONISCHE AFSPRAAK: 06-537575829
Mogelijk gemaakt door Mobilox